گزارش برنامه صعود قله بغرو ، سوباتان تالش – ۱۳۹۱،۳،۱۵

4 ژوئن 2012بدون دیدگاه

در ظهر ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ گروه با تیمی ۱۴ نفر از شهر تالش جهت صعود بلندترین قله گیلان و تالش بغرو ، به طرف روستای ییلاقی تاریخی سوباتان حرکت کردیم .

در عصر همانروز به اتفاق هم از جاهای ریبا و تاریخی سوباتان دیدن و عکاسی کردیم، و جالب توجه اینکه به نسبت سالهای پیش کوهنوردان اندکی در روستا حضور داشتند کما آنکه در حین ورود ما به سوباتان ماشینهایی را دیدیم که انبوه کوهنوردان و گردشگران توسط نیروی انتظامی به بیرون روستا هدایت میشدند.

با شب مانی در منزل یکی از همنوردان ساعت ۴:۰۰ صبح به راه قله بغرو افتادیم ، در راه خاکی روستای ورازان که در همجواری سوباتان است قرار گرفتیم ، پس از ۱ ساعت درکنار آبشار زیبای ورازان به خوردن صبحانه پرداختیم.

در کشاکش تپه ها و دره ها از کنار آبادی ها و چشمه ها و گله داران و دشت شقایقها عبور میکردیم ، زیباییهای راه آنچنان دلچسب بود که به کندی قدم برمیداشتیم ، با این وجود مسیر صعود به تناوب شیب متوسطی داشت .

۱۰ صبح به دشت گلهای زرد (باغداگل) رسیدیم وارد منطقه ماهار در بلندیها و ییلاقات خطبه سرای تالش ، شده بودیم.

در زیر بغرو قرار داشتیم و متعجب شدیم از اینکه وسایل نقلیه اطراف ما رفت و آمد میکردند و مثل اینکه تنها قله اصلی بغرو از گزند جاده کشی در امان مانده بود.

پس از ۸ ساعت کوه پیمایی ۱۲ ظهر بر بالای قله بغرو تالش ایستادیم ، مدت کوتاهی از مناظر زیبا و قله سبلان که براحتی دیده میشد عکسبرداری کرده و از مسیری دیگر به پایین کوه رفتیم.

در راه  خاکی ییلاقات، سوار بر ماشین نیسان شده و به سمت خطبه سرا قرار گرفتیم ..

(کوه بغرو تالش از چند قله کنار هم تشکیل شده که از بلندیهای خطبه سرا شروع و به بلندیهای دشت قره گل میرسد)

شرکت کنندگان برنامه:

غلامرضا ابروش – شاهرخ کاظمی پور – وحید علیزاده – محسن ملکوتی – رامین کوچریزاده – محمود شیردل – فراز پور مختار – فرشاد قلی پور – احمد علیزاده -طاها عبدللهی – عمار اللهیاری – کامیار مرادی نژاد – مبین ولد بیگی – سهراب فولادی (سرپرست)

سوباتان

DSC00057 copy

DSC00058 copy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.