گزارش صعود قله سلنگو – رشته کوههای تالش – ۹۵,۰۷,۲۳

۲۳ مهر ۱۳۹۵2 دیدگاه

جمعه ۵ صبح ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ، برای صعود به قله سلنگو ، از شهر تالش (هشتپر) در جاده ییلاقی منطقه طولارود قرار گرفتیم جاده ای که از کنار دانشگاه پیام نور تالش به سمت ارتفاعات میرود.

برای اولین بار ۵ کیلومتر ابتدایی از جاده خاکی ییلاقات طولارود آسفالت شده بودند، پس از حدود ۳ ساعت نیسان سواری بسیار سخت به روستای ییلاقی شارسول (۱۸۵۰ متر) رسیدیم. پس از صرف صبحونه ۸:۳۰ بلافاصله راه قله را پیش گرفتیم.

راهی که میرفتیم درست راه و مسیر برگشت قله های ریزه بند و چم چمی از کوههای اطراف شارسول بود که در سال قبل صعود کرده بودیم.

بعد از مدتی به دامنه قله چم چمی و خانه های چند دامدار در دشت سبز منطقه رسیدیم و سپس به طرف کوه سلنگو براه افتادیم، در هوایی آفتابی هر چه به قله نزدیکتر میشدیم شیب ها و تندبادهای شدید مانع حرکت روان گروه میشد.

آنچنانکه پس از ۵ ساعت پیمایش توانستیم بر قله زیبای سلنگو بایستیم. ساعت ۱:۳۰ ظهر بود با وجود بادهای شدید مدتی را بالای قله به استراحت و عکاسی و اندازه گیری از ارتفاع دقیق قله پرداختیم، و سپس به سمت آلاچیقی در پایین دست سلنگو برای ناهار راهی شدیم.

در برگشت از ضلع شمالی قله و در شیبهای تند به پایین کوه سرازیر شدیم، راه برگشت کوه هم چشم اندازی زیبا داشت ۵:۳۰ غروب به روستای ییلاقی لِر از دهستان ریک رسیدیم. و با ماشینی که منتظر ما بود به شهر هشتپر برگشتیم.

نکته:

۱_ قله زیبا و فنی سلنگو در تالش، با وجود راههای مشخص و زیبا برای صعود کمتر مورد توجه کوهنوردان منطقه تالش و استان قرار میگیرد.

۲_ کوه سلنگو از سه نوک مجزا و با فاصله از هم هستند که به نامهای محلی، پاییزمندان ، کله گوچ  و سه لون خوانده میشود.

اعضای شرکت کننده در برنامه : فرشاد عظیمی – غلامرضا ابروش – محمدرضا نوروزی (عکاس) – اصغر میرزایی – سهیل رحیمی طولارود – امید سلیمی – احمد نجفعلیزاده (سرپرست)

قهوه خانه، تنها ایستگاه راه ییلاق شاه رسول طولارود (تالش)

ییلاقات طولارود تالش ، روستای شاه رسول

” پورو ” نام محلی آلاچیق های گله داران در ارتفاعات تالش

قله سلنگو

بر فراز سلنگو

تراکم ابرها بر روی دریای خزر

صرف ناهار در خانه خلوت رمه دار

فرود از ییلاقات ریک تالش

2 پاسخ به “گزارش صعود قله سلنگو – رشته کوههای تالش – ۹۵,۰۷,۲۳”