گزارش صعود قله سبلان – ۶ و ۹۶,۰۵,۷

۷ مرداد ۱۳۹۶بدون دیدگاه

در جمعه ششم مرداد ۹۶ ساعت ۷ صبح از شهر تالش بطرف سبلان در استان اردبیل قرار گرفتیم. با توقفی کوتاه در آستارا خانم امیدی فر به گروه ملحق و سپس در جاده گردنه حیران براه افتادیم.

پس از گذشتن از اردبیل در جاده مشکین شهر، و در راه انحرافی شهر کوچک لاهرود واقع شدیم. در لاهرود ناهار میل کردیم و در جاده دره شیروان و آبگرم شابیل حرکت کردیم.

شابیل در این مواقع از سال همیشه پر ازدحام از، کوهنوردان سراسر ایران است، و تماشای رخ خسته و پیروز کوهنوردان برگشته از سبلان برایمان جالب و انگیزه بیشتر صعود میشد. ماشین هایمان را در پارکینگ متوقف کرده و با دو لندرور کرایه ای به پناهگاه رسیدیم، و چادرهایمان را برپا کردیم.

غروب جمعه بود و پناهگاه با وجود بازگشت انبوه کوهنوردان به پایین ولی همچنان پذیرای کوهنوردان از راه رسیده بود.

در روز دوم برنامه ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه و بعد از همه گروهها به سمت قله براه افتادیم، در هوایی آفتابی و به آرامی قدم بر میداشتیم بطوریکه نظاره گر فرود کوهنوردان آنروز بودیم، تا اینکه در ۱۲:۳۰ به دریاچه زیبا و خلوت قله سبلان رسیدیم.

در تنهایی قله به عکاسی و استراحت پرداختیم و دقایقی هم مبهوت سکوت زیبای دریاچه سبلان قرار گرقتیم، عجله ای در برگشت نداشتیم و ساعتی گذشت تا برای فرود گامهایمان برداشته شد. ساعت ۵:۳۰ ظهر بعد از همه گروهها به پناهگاه رسیده و راهی شابیل و وسیله هایمان شدیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه:

مهری ابروش – شادی امیدی فر – غلامرضا ابروش – احمد نجفعلیزاده (عکاس) – اصغر میرزایی – محمدرضا نوروزی (سرپرست) – سهیل رحیمی طولارود – امین فتحی – صادق یزدان نژاد – فرید محمدی