گزارش صعود قله دماوند – جبهه شمالی – ۱۳۹۵,۰۵,۲۲

۲۲ مرداد ۱۳۹۵2 دیدگاه

وقتی گروه در تابستان ۱۳۹۳ در صعودی مشترک ، از جبهه شمالی دماوند در ۵۰۰۰ متوقف شد، انتظار میرفت که بزودی در راستای برنامه ای دیگر اما منظم تر از قبل ، در ضلع شمالی قرار بگیرد.

شرح صعود ما:

در صبح زود سه شنبه ۱۹ مرداد ۹۵ از شهر هشتپر (تالش) به سمت جاده مازندران، آمل و هراز براه افتادیم.

عصر همانروز در جاده انحرافی روستای ناندل از شهرستان لاریجان قرار گرفتیم. ساعت ۱۸:۳۰ به ناندل رسیدیم ، پس از پارک ماشیها، یک دستگاه نیسان که ماشین مخصوص جاده خاکی تا سنگ بزرگ است را کرایه و حرکت کردیم.

ساعت  ۲۱:۰۰ به سنگ بزرگ اولین ایستگاه کوهنوردان در این جبهه رسیدیم که بعلت شروع برنامه گروه از منطقه صفر شمال به این مکان ۳۰۰۰ متری ، بلافاصله چادرها را برای شب مانی برپا کردیم.

ساعت ۸:۰۰ صبح چهارشنبه با هماهنگی که از قبل کرده بودیم مایعات و بار اضافی را به قاطربان سپردیم و بطرف قله براه افتادیم. ۱۱:۳۰ به جانپناه ۴۰۰۰ رسیدیم،که پس از مدتی استراحت ناهار میل کردیم و سپس در مسیر جانپناه ۵۰۰۰ قرار گرفتیم.

ساعت ۱۳:۰۰ از ۴۰۰۰ بسمت قله حرکت کردیم در مسیری با سربالایی تند و در راه هایی بدون پاکوب مشخص که در نهایت گروه ۱۸:۳۰ توانست در ۵۰۰۰ چادر بزند .

طبق پیش بینیها جانپناه ۵۰۰۰ جایی برای اطراق نداشت و در اطراف جاپناه چندین چادر برپا شده بود . لذا دومین شب مانی را در چادرهایمان بسر بردیم .

صبح برخلاف تمام کوهنوردانی که در منطقه ۵۰۰۰ بودند ما دیرتر و در ساعت ۸:۳۰ به سمت قله حرکت کردیم.

اعضای شرکت کننده در برنامه :

شاهرخ کاظمی پور – هادی علیزاده – احمد نجفعلیزاده – فرید رفیعی – محمدرضا نوروزی (تصویربردار) – اصغر میرزایی – امین فتحی – غلامرضا ابروش (سرپرست)

نیسان تنها وسیله حمل از روستای ناندل به سنگ بزرگ

شب مانی در سنگ بزرگ (۳۲۰۰)

جبهه شمالی

جانپناه ۴۰۰۰

دورنمای روستای ناندل و میانده

آخرین نقطه حمل کوله بعضی کوهنوردان، توسط حیوانات

جانپناه ۵۰۰۰

فرود کوهنوردان در ضلع جنوبی

بام ایران دماوند

فرود از ضلع شمالی

2 پاسخ به “گزارش صعود قله دماوند – جبهه شمالی – ۱۳۹۵,۰۵,۲۲”

1. کیوان برهانی گفت:

دوستان و همنوردان عزیز افتخار تالش زمین درود بر شما همواره بر فراز باشید

2. غلامرضا گفت:

خسته نباشید دوستان و همچنان با صعودهای بزرگ, خدا به تک تک شما عزیزان قوت بده جبهه شمالی دماوند از سخت ترین و بهترین صعودهای کشور است