گزارش صعود قله درفک (راجعون -لارنه – جیرونی) – ۲۵ و ۱۳۹۶,۰۸,۲۶

۲۶ آبان ۱۳۹۶بدون دیدگاه

طبق برنامه گروه در ساعت ۶ صبح پنج شنبه ۲۵ آبان از شهر تالش به طرف شهر کوچک توتکابن، شهرستان رودبار در گیلان حرکت کردیم. توتکابن در ۱۲ کیلومتری مغرب کوه درفک قرار دارد.

۲ کیلومتر بعد از توتکابن ذر یک راه انحرافی به انتهای روستای ۵۰۰ متری راجعون رسیدیم، وسیله هایمان را پارک و ساعت ۹:۳۰ صبح در راه خاکی دشت لارنه و صعود از جنوب غربی قله  درفک قرار گرفتیم.

شیب ملایمی را در جاده خاکی ماشین رو طی کرده و پس از استراحتی کوتاه در دشت لارنه ساعت ۱۲:۰۰ به سمت جیرونی در ارتفاع ۱۹۰۰ متری که به چشم میدیدیم حرکت کردیم، با وجود ریزش برگهای خزان پاییزی در پاکوب، در مسیری معلوم گام برمیداشتیم.

در جنگل کوهستان درفک و در میان انبوه درختان راش، تپه های شیبداری را پشت سر میگذاشتیم تا اینکه در ساعت ۵:۰۰ عصر به جیرونی رسیدیم. به آبادی ای کوچک و بدون سکنه در این فصل که تنها چند کلبه کوچک و یک چشمه کم آب داشت .

در جیرونی کمی با فاصله از تنها چشمه، چادرهایمان را برای شب مانی برپا کردیم، و شب خیلی سردی را به صبح رساندیم.

ساعت ۸ صبح جمعه ۲۶ آذر ماه از آبادی جیرونی بطرف قله براه افتادیم و درست از کنار چشمه جیرونی به سمت بالا کشیدیم. چند تپه ای را پشت سر گذاشتیم تا اینکه سر ساعت ۱۱:۳۰ بر بالای یکی از قله های اطراف کاسه درفک ایستادیم.

با هماهنگی از قبل سه همنورد پس از رسیدن به درفک به سمت قله بلندتر و اصلی و سه همنورد دیگر بطرف دره درفک به حرکت افتادند. ساعتی بعد با ایستادن بر روی قله و گشت و گذار از دره و خانه ها و غار درفک ، در جاده شاه شهیدان و اربناب قرار گرفتیم .

از کاسه درفک بطرف جاده ماشین رو شاه شهیدان به راه افتادیم، حدود ۴ ساعت در جاده کوهپیمایی کردیم تا اینکه به اطراف روستای سیبون رسیدیم، کمی توقف و استراحت و نیسانی کرایه کرده و پس از ساعتی به راجعون محل شروع برنامه درفک رسیدیم .

نکته: در انتهای روستای راجعون تابلویی به طرف درفک نصب است.

چشمه جیرونی تنها چشمه در تمام مسیر، از راجعون به قله درفک میباشد.

۳۸ کیلومتر پیمایش سخت گروه در برنامه راجعون به درفک و شاه شهیدان بود.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

غلامرضا ابروش – احمد نجفعلیزاده – محمدرضا نوروزی (سرپرست) – اصغر میرزایی – صادق یزدان نژاد – عارف رضایی