گزارش صعود قله درفک (راجعون -لارنه – جیرونی) – ۲۵ و ۱۳۹۶,۰۸,۲۶

۲۶ آبان ۱۳۹۶بدون دیدگاه

طبق برنامه گروه در ساعت ۶ صبح پنج شنبه ۲۵ آبان از شهر تالش به طرف شهر کوچک توتکابن، شهرستان رودبار در گیلان حرکت کردیم. توتکابن در ۱۲ کیلومتری مغرب کوه درفک قرار دارد.

۲ کیلومتر بعد از توتکابن ذر یک راه انحرافی به انتهای روستای ۵۰۰ متری راجعون رسیدیم، وسیله هایمان را پارک و ساعت ۹:۳۰ صبح در راه خاکی دشت لارنه و صعود از جنوب غربی قله  درفک قرار گرفتیم.

شیب ملایمی را در جاده خاکی ماشین رو طی کرده و پس از استراحتی کوتاه در دشت لارنه ساعت ۱۲:۰۰ به سمت جیرونی در ارتفاع ۱۹۰۰ متری که به چشم میدیدیم حرکت کردیم، با وجود ریزش برگهای خزان پاییزی در پاکوب، در مسیری معلوم گام برمیداشتیم.

در جنگل کوهستان درفک و در میان انبوه درختان راش، تپه های شیبداری را پشت سر میگذاشتیم تا اینکه در ساعت ۵:۰۰ عصر به جیرونی رسیدیم. به آبادی ای کوچک و بدون سکنه در این فصل که تنها چند کلبه کوچک و یک چشمه کم آب داشت .

در جیرونی کمی با فاصله از تنها چشمه، چادرهایمان را برای شب مانی برپا کردیم، و شب خیلی سردی را به صبح رساندیم.

ساعت ۸ صبح جمعه ۲۶ آذر ماه از آبادی جیرونی بطرف قله براه افتادیم و درست از کنار چشمه جیرونی به سمت بالا کشیدیم. چند تپه ای را پشت سر گذاشتیم تا اینکه سر ساعت ۱۱:۳۰ بر بالای یکی از قله های اطراف کاسه درفک ایستادیم.

با هماهنگی از قبل سه همنورد پس از رسیدن به درفک به سمت قله بلندتر و اصلی و سه همنورد دیگر بطرف دره درفک به حرکت افتادند. ساعتی بعد با ایستادن بر روی قله و گشت و گذار از دره و خانه ها و غار درفک ، در برگشت در جاده شاه شهیدان، اربناب قرار گرفتیم .

نکته: در انتهای روستای راجعون تابلویی به طرف درفک نصب است.

چشمه جیرونی تنها چشمه در تمام مسیر، از راجعون به قله درفک میباشد.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:

غلامرضا ابروش – احمد نجفعلیزاده – محمدرضا نوروزی (سرپرست) – اصغر میرزایی – صادق یزدان نژاد – عارف رضایی