گزارش صعود قله بغرو ، بام گیلان – ۹۷,۰۳,۰۴

۴ خرداد ۱۳۹۷بدون دیدگاه

شرح صعود بغرو از جاده مریان و ییلاق مکش :

وقتی ساعت ۵:۳۰ صبح ۴ همنورد مهمان ما از شهر شفت و صومعه سرا، درمیدان امام هشتپر به ما ملحق شدند، بلافاصله در جاده مریان قرار گرفتیم ، پس از یک ساعت به روستای باستانی مریان رسیدیم، شنیده بودیم که جاده روستای ییلاقی مکش به تازگی آسفالت شده، لذا پس از مریان و نرسیده به پل آق اولر به جاده ای آسفالته که رو به بالا و به روستای ناوان و مکش راه داشت رفتیم، نیم ساعت بیشتر طول نکشید که ساعت ۷:۳۰ به آخر آسفالت و روستای ییلاقی مکش رسیدیم.

در آخر آسفالت و روستا، بساط صبحانه را پهن و پس از صرف چای، ساعت ۸ صبح بسمت قله راه افتادیم. جاده خاکی پر پیچ و خمی را با سربالاییهای ملایم و گاهی تند و با چشم انداز مناظری بدیع،  پشت سر میزاشتیم، برایمان جالب بود چون برای اولین باری بود که از این مسیرجدید، برای صعود بغرو استفاده میکردیم ، درست ۳ ساعت گذشت تا ۱۱ صبح به کنار دریاچه سیوبیل (قاراگل) برسیم.

پس از کمی استراحت و گپ با رمه دارانی که در اطراف دریاچه و دشت بغرو کوچ داشتند، دوباره در راه قله افتادیم. ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه بعد در سکوت بغرو به قله رسیدیم خلوت و بدور از کوچکترین هیاهویی و کمترین زباله، در پاکوبی با سرچشمه هایی که به کرگانرود تالش میریزد.

ساعت ۱۳:۳۰ بر بالای یکی از قله های بالای ۳۰۰۰ متر بغرو عکس و فیلم گرفتیم، و سپس اندکی به پایین دست رفته تا در جمنزاری ناهار صرف کنیم.

در برگشت برای تنوع چشم اندازها از مسیری دیگر فرود کردیم. گلهای زرد مخصوص ماه خرداد، شقایقها و سرچشمه های خیلی سرد و جوشان دشت بغرو را به زیبایی هر چه تمامتر پشت سر گذاشتیم و تا ۱۹:۰۰ عصر به روستای ییلاقی مکش و کنار سواریهایمان رسیدیم .

اعضای گروه:

فریبا ابروش _ غلامرضا ابروش (سرپرست) _ محمدرضا نوروزی _ مجتبی سمیعی _ بابک شفقتی _ سروین ایروش (اولین صعود قله)

مهمانان برنامه:

بر فراز بغرو

قله بغرو

وجود چشمه های فراوان در راه بغرو

اولین موفقیّت بزرگ سروین در ورزش کوهنوردی، صعود بر قله بغرو ، بام گیلان و رشته کوه های تالش