گزارش صعود زمستانی قله بغرو – از روستای بنون و ییلاق برزبیل خطبه سرا (تالش) – ۱۳۹۶,۱۱,۱۲/۱۳

۱۳ بهمن ۱۳۹۶بدون دیدگاه

صعود زمستانی بر بلندترین قله از رشته کوه های تالش در استان گیلان همیشه یکی از برنامه های دست نیافتنی ما تصور میشد. تا اینکه در بهمن ماه ۱۳۹۶ دوستان کوهنورد خطبه سرایی ما از گروه برزو، ما را به صعود زمستانی قله بغرو دعوت کردند.

صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۰۷:۳۰ دو کوهنورد از کادوسیان و از شهر تالش بطرف خطبه سرا حرکت کردیم. بعد از مدتها همنوردان پرتوان خطبه سرایی از گروه خوب برزو را ملاقات کردیم، با وسیله هامون ۰۸:۳۰ در جاده ییلاقی قرار گرفتیم.

نیم ساعت در جاده نیمه آسفالت و نیمه خاکی در حرکت بودیم که به سراهی شاه میلرزان رسیدیم. در قهوه خانه آنجا توقف و پس از صرف چایی و پارک ماشینها، سوار بر نیسان آبی (شاسی) شدیم و در جاده تمشه لانه قرار گرفتیم.

در راه ییلاق تمشه لانه تا جاییکه برف و یخ انبوه وجود نداشت حرکت میکردیم، تا اینکه به روستای بنون رسیدیم. ماشین را پارک و ساعت ۱۱:۰۰ در ادامه راه افتادیم. در نقطه هایی از جاده برفکوبی سنگین و در بعضی جاها براحتی قدم برمیداشتیم. هنوز هیچ وسیله و شخصی جلوتر از گروه در مسیر ییلاق قرار نداشت، ساعت ۱۳:۳۰ به روستای خالی از سکنه تمشه لانه رسیدیم.

برای صرف ناهار توقف و بعد از نیم ساعت تغذیه و استراحت به سمت ییلاق برزبیل براه افتادیم. از زیباییهای ارتفاعات خطبه سرا لذت میبردیم، روستاهای کوچک بین راهی و سربالاییهارو یکی یکی پشت سر میگذاشتیم تا اینکه ساعت ۱۶:۰۰ به روستای زیبا و ییلاقی برزبیل در پای کوه بغرو رسیدیم.

حرکت از روستای بنون

تنها کلبه ای در مسیر ییلاق برزبیل ، که در زمستان هم سکنه داره

روستایی خالی از سکنه، ییلاق تمشه لانه

جاده ییلاقی برزبیل

روستای ییلاقی برزبیل (خطبه سرا) در پای رشته کوه بغرو

طلوع از کوهستان بغرو

ل

نبی قلعه نام بلندترین صخره مقابل که گفته میشه در زمانهای دور مخفیگاه مخالفان حکومت وقت بوده

تاج دره و چشم انداز خزر

یکی از قله های ۳۰۰۰ در کوهستان بغرو

ویلای ییلاقی همنورد آقای انسانپور (برزبیل)