گزارش صعود دماوند جبهه شمالی ۹۳،۵،۲۳

۲۳ مرداد ۱۳۹۳بدون دیدگاه

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۹۳ ساعت ۲۲:۰۰ دو گروه کوهنوردی کلاهو و کادوسیان، از شهر هشتپر (تالش) جهت صعود بر قله دماوند به سمت استان مازندران به راه افتادیم.

با هشت ساعت رانندگی شبانه، ۶:۰۰ صبح به روستای ناندل در لاریجان رسیدیم.

ماشینها را در روستای ناندل پارک و پس از توقفی کوتاه، با نیسانی که کرایه کرده بودیم به سمت دماوند به راه افتادیم.

قبل از سنگ بزرگ، در کنار خانه ییلاقی آقای تنکابنی چادر زدیم.

تنها چشمه سرد در آن محل، یکی از مزایای خانه آقای تنکابنی خوش اخلاق بود.

ساعت ۹:۰۰ صبح با وجود خستگی راه شب با کوله به سمت کوه به راه افتادیم. حدود ۲ ساعت مسیر را طی کرده بودیم که به سنگ بزرگ رسیدیم.

ساعت ۱۵:۰۰ به پناهگاه ۴۰۰۰ رسیدیم. چادر زده و شب را به سر کردیم،  ۷:۰۰ صبح به دلایلی به پایین کوه برگشتیم.

تا غروب در کنار خانه ییلاقی تنکابنی منتظر چند همنوردمان از دو گروه ماندیم، که موفق به فتح قله شده بودند. با تاریک شدن هوا به طرف روستای ناندل و دیار خودمان حرکت کردیم.

نجفعلیزاده و نوروزی از گروه کادوسیان، و نصیری و علیپور و  از گروه کلاهو موفق شدند بر بالای قله دماوند بایستند.

با تشکر از همکاری مهندس فرهاد ملک پور در همراهی گروه کادوسیان به برنامه شمالی دماوند.

اسامی اعضای شرکت کننده:

گروه کلاهو: ملک پور – علیپور – نصیری –

گروه کادوسیان: ابروش – کاظمی پور – فتحی – علیزاده – نوروزی – برهانی – نجفعلیزاده – کمالی – ولدبیگی – فتحی.

چند عاملی که مانع رسیدن گروه به قله شد:

۱ _ حرکت از شهر تالش، در ساعات اولیه شب و شب بیداری در داخل وسیله ها.

۲ _ قرار دادن گروه در زمان کمتر از ۲۴ ساعت، از منطقه نزدیک به صفر ( شهر تالش ۵۴ متر ) به پناهگاه بالای ۴۰۰۰ متر در دماوند .

۳ _ بی میلی در صرف تغذیه صبح و وعده ظهر و شب، بخاطر خستگی مفرط و ایجاد تغییر ناگهانی ارتفاع.

۴ _ کوله کشی سنگین و بی مورد از استراحتگاه تنکابنی تا سنگ بزرگ (که نقطه استارت تمام کوهنوردان دنیا میباشد) با تایم حدود ۲ ساعت.

۵ _ حرکت انفرادی سرپرست از پناهگاه برای صعود.

۶ _ عدم آشنایی سرپرست با شرایط صعود از جبهه شمالی

DSC02273 copy

دهانه قله دماوند

IMG_1137 copy

هرگز تاسف نخورید: زمانی که با دلایل منطقی برنامه ای انجام نشده و قله ای هم صعود نمی شود.