گزارش صعود تیلار – تالش ۱۳۹۵/۰۱/۲۷

15 آوریل 2016بدون دیدگاه

در آخرین جمعه از فروردین ۱۳۹۵، به همراه ۱۰ همنورد، از شهر هشتپر به طرف کوههای تالش و قله تیلار حرکت کردیم.

هوای بارانی در شروع حرکت، از شهر هشتپر تا روستای ییلاقی سله یوردی در پای کوه تیلار، ادامه داشت.

بخاطر خرابی راه در این موقع از سال با ماشین نیسانی که کرایه کرده بودیم در جاده مریان و آق اولر قرار گرفتیم .

ساعت ۸ در پای قله سرقدمها را برداشتیم و هر چه پیش میرفتیم بر شدت باران و سرما افزوده میشد ، تا اینکه در اواسط راه با بارش برف روبرو شدیم .

زمین سبز و بهاری تیلار به سرعت به سپیدی نشست و چشم اندازهای مناظر اطراف قله هر چه بیشتر زیباتر شده بودند .

۱۲ ظهر به نوک تیلار رسیدیم و پس از عکاسی و لذت بردن از تماشای مناظر اطراف از ضلع شمالی به پایین کوه سرازیر شدیم .

کوهنوردان در یک شرایط مناسب از دالون پر از برفی که تا روستای بیلگو میرسید لیز خوردند.

به روستای ییلاقی و خالی از سکنه بیلگو رسیدیم و در حیاط خلوت کلبه ای توقف کرده و مشغول صرف ناهار شدیم.

دقایقی بعد در جاده خاکی و سراشیبی منتهی به روستای سله یوردی قرار گرفتیم، و ساعت ۴ ظهر به روستا و انتهای برنامه رسیدیم .

اسامی اعضای شرکت کننده برنامه :

غلامرضا ابروش _ شاهرخ کاظمی پور _ کیوان برهانی _ احمد نجفعلیزاده _ محمدرضا نوروزی (سرپرست) _ محمد کرم زاده _ سهیل رحیمی طولارود _ بهمن مراداوغلی _ شهرام ابراهیمی _ میلاد شیدایی .