گزارش صعود زمستانی قله تیلار (تالش) – ۱۳۹۲،۱۰،۶

۶ دی ۱۳۹۲5 دیدگاه

در ظهر پنج شنبه ۵ دی ماه ۱۳۹۲ گروه با تیمی ۸ کوهنورد ، از شهر هشتپر (تالش) به طرف روستای مریان و آق اولر حرکت کرد.

دور بودن کوههای تالش از منطقه صعود، و بسته شدن راه و خطرات جاده های منتهی به کوههای تالش به خصوص قله تیلار، ما را با وجود نزدیک بودن به منطقه مجبور می ساخت، تا برنامه صعود تیلار را در دو روز اجرا کنیم.

با شب مانی در ویلای همنوردمان در روستای حسن دییرمانی، آماده میشدیم تا صبح فردا برای اولین بار  مسیری را بازگشایی کنیم که از منطقه مریان به ضلع شمالی قله تیلار میرسید.

صبح جمعه ۶ دی بعلت یخبندان و وزش بادهای تند، ساعت ۸:۰۰ با تاخیر به طرف تیلار راه افتادیم. حرکت گروه از روستای خالی از سکنه حسن دییرمانی در پای کوه کلاهو  شروع شد.

پس از ۱ ساعت برفپیمایی، به داخل روستای گودول رسیدیم در این روستای بزرگ هم کسی نمیدیدیم ، ولی از بام یک خانه دود به هوا بلند میشد. در سکوت روستا و از کوهپایه کلاهو ، به طرف روستای بیلگو در دامنه شمالی تیلار حرکت کردیم.

روستای ییلاقی دران که در کنار روستای بیلگو قرار دارد را هم مشاهده کردیم ، تصویر روستای دران در این موقع از سال بسیار چشمگیر بود.

ساعت ۱۴ ظهر و با تاخیر به بالای قله رسیدیم، و پس از تماشای قله سبلان از فراز تیلار، به سرعت به طرف پایین کوه برگشتیم .

ساعاتی از راه برگشت قله را بسختی در تاریکی شب قدم برداشتیم. تا اینکه در ساعت ۲۰:۰۰ به روستای حسن دییرمانی و ویلا رسیدیم، ۱۲ ساعت کوهنوردی و برفکوبی گروه ما شد، تا به مقصد برسیم .

اسامی اعضای تیم:

شاهرخ کاظمی پور _ احمد علیزاده _ کیوان برهانی _ فرشاد قلی پور _ هادی علیزاده _ مبین ولدبیگی _ امین فتحی _ غلامرضا ابروش (سرپرست)

شب مانی در ویلای کوهستانی

سبلان از فراز تیلار

IMG_2164 copy

کوههای بغرو بلندترین نقطه گیلان در رشته کوه های تالش

5 پاسخ به “گزارش صعود زمستانی قله تیلار (تالش) – ۱۳۹۲،۱۰،۶”

1. alirezaPourftahi گفت:

سلام به گروه کوهنوردی کادوسیان خسته نباشید عکسا بسیار زیبا و دیدنی بودن، من بچه گودول و کلائو هستم.

• kadusian گفت:

سلام آقای پورفتحی ، نظر لطف شما است و ممتون از بازدیدتان ، روستای سرسبز ،جنگلی و مرتفع گودول در دامنه قله کلاهو ، بسیار زیبا و متمایز از روستاهای ییلاقی اطراف است .

2. roozbeh گفت:

با سلام خسته نباشید خدمت شما کوهنوردان عزیز عکس هاتون خیلی خوب بود .
    روزبه بچه گودول کلاهو.

• kadusian گفت:

سلام آقا روزبه عزیز ، سپاس از حسن توجه شما ، صعود ه قله زیبای کلاهو از روستای گودول ، همیشه برای کوهنوردان لذتبخش است