گزارش برنامه آبشار نیل رود جوکندان (تالش) ۹۳،۹،۲۱

۲۱ آذر ۱۳۹۳3 دیدگاه

گزارش برنامه آبشار نیل رود جوکندان تالش – ۹۳،۹،۲۱

آبشار تازه شناسایی شده نیل رود در جنگلهای جوکندان شهرستان تالش، از استان گیلان، و در دامنه کوه جنگلی رشکه جی از رشته کوههای تالش واقع است.

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ، صبح ساعت ۵:۳۰ از شهر هشتپر (تالش) تیم شش نفره گروه کادوسیان به اتفاق جمعی از کوهنوردان خوب منطقه به طرف دهستان جوکندان حرکت کردیم. دهستان جوکندان با ۲۴ روستا بزرگترین دهستان شهرستان تالش میباشد . که از سمت شمال در ۵ کیلومتری شهر لیسار و از جنوب در ۵ کیلومتری شهر تالش (هشتپر) قرار دارد.

در ۶:۳۰ به جایی بنام پی سر محله در جوکندان بزرگ رسیدیم ، و حرکت را برای ثبت آغاز کردیم ، پس از ۳۰ دقیقه به راهنمایان عزیز برنامه ، پیشکسوتان کوهنوردی عبدی و بشیرپور در کنار رودخانه رسیدیم ، که از قبل منتظر ما بودند .در صبحی مه آلود و در کنار آتشی بزرگ صبحانه میل کرده و سپس برای اولین بار کوهنوردانی در مسیر آبشار نیل رود به راه جنگل قرار گرفتند .

در این مسیر جنگلی بکر و حیرت انگیز نه آبادی وجود داشت و نه رمه داری ، با گذشتن از چند آبشار کوچک و بزرگ در نهایت ساعت ۱۱ صبح برای اولین بار به آبشار نیل رود رسیدیم . آبشاری چشمگیر به ارتفاع تقریبی ۴۰ متر که از سر ریز بر تخته سنگی بزرگ جاری بود ، آبشاری که قرنهاست در دل جنگل سرزمین تالش به زیبایی نهفته بود ، مبهوت مانده بودیم و احساس غیر قابل توصیفی داشتیم چون آبشاری میدیدیم که تا به آن زمان تصویری از آن را مشاهده نکرده بودیم .

بعد از عکاسی و صرف ناهار راه برگشت را در پیش گرفتیم عده ای از کنار رودخانه نیل رود و عده ای هم از راه جنگل، به راه افتادند و در ساعت ۳ عصر به محل پارک اتوموبیلها رسیدیم .

آبشار نیل رود جوکندان با ارتفاع تقریبی ۴۰ متر ، ۹۵۰ متر بالاتر از سطح آبهای آزاد جهان قرار دارد.

DSC03971 copy

DSC_0130آبشارهایی در مسیر راهمان می دیدیم که تمامی زیبا بودند.

IMG_0873 copy

IMG_0908 copy

غلامرضا ابروش ، امین فتحی ، کیوان برهانی ، فرید رفیعی ، فرشاد عظیمی ، محمدرضا نوروزی و کوهنورد پیشکسوت صابر صامت (سرپرست برنامه)

3 پاسخ به “گزارش برنامه آبشار نیل رود جوکندان (تالش) ۹۳،۹،۲۱”

1. محسن گفت:

جی پی اس این آبشار فوق العاده رو ندارید؟

2. غلامرضا گفت:

درود به همنوردان خوبم روز خوبی داشتتیم همراه با دوستان نو در راهی جدید و با تماشای آبشاری تازه پیدا شده به نام نیل رود جوکندان ، دریغا چه بسیار آبشارهایی که در دل جنگلهای تالش پنهانند ، و افسوس که ما دور از این نعماتیم ، به امید دیدن همه این زیباییهای ایزد منان.