گزارش برنامه آبشار لوشکی، لمیر تالش – ۹۶,۰۶,۲۴

۲۴ شهریور ۱۳۹۶بدون دیدگاه

در آخرین جمعه از شهریور ۹۶ ساعت ۶:۰۰ صبح در جاده تالش به آستارا قرار گرفتیم ، پس از یک ساعت به دهستان لمیر در آخرین محدوده از شهرستان تالش رسیدیم و راه را به سمت ارتفاعات و روستای سفیدسنگان کشاتدیم.

یک ربع ساعت پس از سفیدسنگان به روستای جنگلی درزکری در آخرین نقطه مسیر رسیده و ماشین ها را همانجا پارک کردیم و ساعت ۸:۳۰ در راه خاکی آبشار لوشکی قرار گرفتیم.

در مسیر جاده خاکی بودیم که متوجه میشدیم، مالرو و پاکوبهای آبشار مدتی است که دیگر صفای گذشته ها را نداره، مدتی میشه که دیگه در این راه برخلاف سالهای پیش ، ماشینهای شاسی بلند (پاترول و نیسان) و موتورها به حرکت افتاده اند.

سالیانی بود که تنها حیوانات باربرانِ دامداران و کشاورزانِ روستاهای (مسکین-گرو-رادار) بالادست آبشار بودند. ولی امروزه با گشایش راه دیگه از اون سکوت و بکر بودن مسیر زیبای آبشار لوشکی خبری نبود.

در میانه راه صبحانه میل کردیم و به راهمان در این جاده زیبا ادامه میدادیم ، و با تعجب بر اینکه جاده به نسبت سال پیش بیشتر با ماشین پر تردد شده است.

بعد از سه ساعت ، ۱۱:۳۰ صبح به آبشار ۷۵ متری لوشکی رسیدیم، با عکاسی و کمی آب تنی و صرف ناهار وقت گذراندیم .

♦ نکته قابل توجه اینکه همنورد خانم آذین کاظم زاده برای اولین بار در اجرای برنامه ای از کادوسیان شرکت میکرد.

♦  و همچنین مهمان ویژه ای بنام سروین خانم داشتیم که توانست پا به پای بقیه کوهنوردان بخوبی به آبشار لوشکی برسه و براحتی برگرده، سروین کوچولوی خوش سفر ما فقط ۹ سال داره.

اعضاء گروه

آقایان : غلامرضا ابروش _ احمد نجفعلیزاده (عکاس) _ محمدرضا نوروزی _ وحید بهرامی _ شهرام ابراهیمی

بانوان : فریبا ابروش – آذین کاظم زاده _ سروین ابروش (مهمان)