گزارش برنامه آبشار لوشکی، لمیر تالش – ۱۳۹۱،۴،۲۸

18 جولای 2012بدون دیدگاه

چهار شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ برای اولین بار برنامه گردشگری خانوادگی گروه کادوسیان تالش، در مسیری با تپه های جنگلی به طرف آبشار لوشکی لمیر اجرا شد.

ساعت ۷:۰۰ صبح با یک دستگاه ون از شهر هشتپر در جاده آستارا قرار گرفتیم، و پس از ۱ ساعت در آخرین منطقه از شهرستان تالش نرسیده به شهرستان آستارا، توقف و از کنار رودخانه لمیر به طرف روستای درزکری در جهت جنگل راهی شدیم.محل

۱۵ دقیقه بعد در انتهای آسفالت و روستا، وسیله را پارک، و ساعت ۹:۰۰ در جاده خاکی و مالرو جنگلی که به سمت رود لمیر و روستاهای ییلاقی ویزنه تالش میرسد حرکت کردیم. جالب توجه اینکه این راه ییلاقی برای عبور ماشین ها مهیا نیست و به همین خاطر از نظرها دور و بکر مانده است.

تمام راهی که می پیمودیم از تپه های جنگلی و از کنار رودخانه بود و  لذا مجبور میشدیم تا از روی پلهای چوبی موقت با احتیاط  عبور کنیم، همواره با عکاسی و توقف جلو میرفتیم چون منظره های رود و جاده جنگلی ییلاقات بالا بی نهایت چشم نواز و بکر و پرجاذبه بودند و کما آنکه برایمان تازگی داشت، حدود ۲ ساعت طول کشید تا به پای آبشار لوشکی برسیم.

در چنین برنامه های جنگل پیمایی همیشه رسیدن به یک هدف، انگیزه و شادیهای سفر را افزایش میدهد. ساعاتی را به استراحت و عکاسی  از طبیعت آبشار پرداختیم و سپس راه برگشت را پیش گرفتیم.

شرحی از آبشار:

لوشکی یا ” لیشکی ” نامی از زبان تالشی است که بنا بر گفته بومیان محل، به لیز خوردن آب در دیواره آبشار می گویند. این آبشار یکی از سرچشمه های اصلی رود لمیر است که از کوههای تالش سرازیر می شود.

آبشار لوشکی به تازگی توسط کوهنوردان منطقه شناسایی و به همنوردان و گردشگران استان معرفی شده است.

در نام گذاریها، این آبشار را به دو منطقه “ویزنه” یا “لمیر” ربط میدهند. که هر دو روستا در آخرین نقطه های شهرستان تالش به آستارا قرار گرفته اند.

روستاهای سفیدسنگان ، درزکری (که در مسیر دستیابی به آبشار هستند) مسکین و گرو از توابع لمیر تالش هستند.

لوشکی در تمام فصول پر آب بوده و در زمان بارندگی از حجم آب بالایی برخوردار میشود، ۵ کیلومتر مسافت و حدود ۷۵ متر ارتفاع آن است .

آبشار لوشکی لمیر

DSC00487 copy

DSC00465 copy

مناظر بدیع رود لمیر

DSC00549 copy

اسب متعلق به پیرمردی که از فرط خستگی و فرار از بار،حیوان بیچاره داشت به دره میزد