اجرای برنامه خانوادگی در ارتفاعات مریان و آق اولر تالش _ ۱۳۹۴،۰۲،۱۱

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بدون دیدگاه

روستاهای باستانی و تاریخی مریان و آق اولر در جهت شمال غرب شهر هشتپر از شهرستان تالش قرار دارند. از شهر هشتپر و با قرار گرفتن در جاده ای آسفالته، میتوانید کمتر از ۱ ساعت، به این منطقه زیبای کوهستانی برسید، روستاهای ییلاقی مریان و آق اولر مشرف به ارتفاعات مهم رشته کوههای تالش میباشند.

لازم به ذکر است تمام کوهنوردان منطقه تالش، گیلان و دیگر استانها برای صعود به کوههای تالش، همچون تیلار ، بغروداغ، کلاهو، سلنگو و هفت هونی، از روستاهای ییلاقی مریان و آق اولر برنامه اجرا میکنند.

روز جمعه ۱۳۹۴،۰۲،۱۱ ساعت ۷:۰۰ صبح با تیمی ۸ نفره و خانوادگی در راه روستاهای ییلاقی مریان و آق اولر تالش قرار گرفتیم. ۹:۰۰ صبح کوهپیمایی را از آق اولر شروع و مدتی بعد به بلندیهای روستای حسن دییرمانی رسیدیم، در دامنه قله کلاهو  از راههای قدیمی بومیان محل عبور میکردیم. ساعاتی را در این مسیرهای بکر و چشمگیر حرکت کردیم و پس از عکاسی و صرف ناهار، به سمت مریان آق اولر برگشتیم  .

قله تیلار از روستای آق اولرDSC08850روستای مریان

DSC05586قله تیلار

DSC05607روستای حسن دییرمانی

طولانی ترین سفرها نیز، با گامی کوچک آغاز میشود.